سنگ پرشین سیلک

سنگ پرشین سیلک

سنگ های مرمریت از دسته سنگ های جذاب برای استفاده های ساختمانی هستند. سنگ پرشین سیلک (persian silk) هم از این قاعده مستثنا نیست. پرشین سیلک سنگی است با زمینه ی طوسی و بافت ابریشمی (silk) که در بین معماران و فعالان صنعت ساخت و ساز ساختمانی از محبوب ترین سنگ ها برای طراحی فضای داخلی و خارجی ساختمان می باشد. این سنگ در دو رنگ طوسی تیره و طوسی روشن در معادن ایران استخراج می شود. پرشین سیلک در ابعاد تایل و اسلب و به صورت فرآوری صیقلی و هوند مورد استفاده قرار می گیرد. persian silk از دسته سنگ هایی است که بازی رنگ زیادی دارد و از نظر بسیاری معماران یک نقطه ی قوت برای این سنگ ساختمانی می باشد. از نقاط قوط این سنگ می توان به ساب پذیری بالا،استحکام زیاد و جذب پایین آب اشاره کرد.

persian silk پرشین سیلک

سنگ مرمریت

سنگ های مرمریت از دسته سنگ های پرکاربرد و جذاب ساختمانی می باشند. که از دگرگونی مجدد سنگ آهک ایجاد می شود. این کانی تنوع رنگی بسیرا زیادی می باشد و از معادن متعدد در دنیا استحراج می شود. از انواع سنگ مرمریت می توان به سنگ دهبید، مرمریت بلک رویال، مرمریت پرشین سیلک ، پرشین گری، گلدن بلک از معادن نجف آباد،بیرجند، آباده، سبزوار و … اشاره کرد.

ویژگی سنگ های  مرمریت

  1. زیبایی فوق العاده جذاب
  2. توع رنگی بسیار بالا
  3. مناسب برای استفاده در فضای داخلی و خارجی 
  4. سطح صاف و صیقلی
  5. امکان برش به صورت اسلب و سایز های دیگر
  6. مقاومت بسیار بالا
مقاومت سایشی
1
مقاومت فشاری
1000
تخلخل
0.01
وزن مخصوص
0.98
جذب آب
0

ویژگی های سنگ مرمریت پرشین سیلک

سنگ مرمریت پرشین سیلک (persian silk)، سنگی با زمینه ی طوسی تیره و طوسی روشن (gray) می باشد. که با خطوط سفید و ابریشمی (silk) به صورت نامنظم و طراح هایی خاص جلوه ای زیبا به نمایش می گذارد.

این سنگ در دسته ی سنگ های مرمریت قرار می گیرد.و از سنگ های مشابه این دسته می توان به پرشین گری، پرشین آبرنگی و… اشاره کرد. علت نام گذاری سنگ پرشین سیلک این است که واژه ی سیلک در فارسی به معنای ابریشم می باشد که از معادن ایران استخراج کی شود و همچنین به خطوط سفید و ابریشمی مانند این سنگ اشاره می کند.

سنگ های مرمریت پرشین هیچ نمونه ی مشابهی در دنیا ندارند و به همین علت به دسته پرشین نامگذاری شده اند که پرشین سیلک نیز از همین دسته سنگ ها می باشد. این سنگ به کشور های آسیای شرقی مانند چین و کشور های اروپایی مانند ایتالیا و اسپانیا صادر می شود.

persian silk پرشین سیلک

رنگ بندی (سورت) سنگ پرشین سیلک

این سنگ جذاب با رگه های سفید و ابریشمی و ویژگی های بصری زیاد در دوسته ی رنگی استخراج می شود. سورت طوسی روشن و سورت طوسی تیره رنگ بندی های این سنگ می باشد. همچنین سورت طوسی تیره به نام (dark gray) و سورت طوسی روشن به نام (light gray) شناخته می شود.

ویژگی های سنگ پرشین سیلک:

  1. ساب پذیری بالا
  2. سطح صیقلی
  3. بازی رنگ و طرح پذیری بالا
  4. مقاومت بالا
  5. قابلیت برش در ابعاد اسلب
  6. جذب آب پایین
  7. ثبات رنگی
  8. مقاومت سایشی بالا